Andre faglige spørgsmål

Dommerforeningens informationsudvalg

Dommerforeningens informationsudvalg står for udgivelsen af Dommerforeningens Domsoversigter, samlet i bind 1-8 (de grå bind). I beretningsåret er ikke udsendt nye oversigter.

Dommerforeningens hjemmeside

Foreningens hjemmeside findes på Internettet under www.dommerforening.dk. Medlemmer opfordres til at foretage medlems-login ved indtastning af adgangsord. Det aktuelle adgangsord kan oplyses til medlemmer ved henvendelse til hjemmesidens redaktør, Linda Lauritsen, Retten i Roskilde, eller til et andet bestyrelsesmedlem.

Stoffet er opdelt i følgende kategorier: Medlemsinformation, dagsordener, information fra bestyrelsen, information, udvalg, årsberetning, høringssvar, bestyrelsen, kontakt og links. En anden indgangsmulighed til stoffet er at benytte menuen "nyeste sider". Herved vises en liste over de sider, der er udgivet inden for de seneste 60 dage.

Under medlemsinformation findes blandt andet talrige opslag om studieture, kurser samt opslag og tildeling af hverv. Punktet dagsordener opdateres løbende med dagsordener for bestyrelsens møder. Fra og med marts 2007 har bestyrelsen gjort referaterne af sine møder tilgængelige.

En søgefunktion bevirker, at de besøgende på hjemmesiden kan fritekstsøge i al informationen, uafhængigt af hvilken kategori eller status denne har. Når en søgning giver mere end én side som resultat, vises siderne i faldende datoorden.

Hjemmesiden kan også læses uden login og adgangsord. Dette er tænkt til offentlighedens brug, og der tilbydes omtrent samme muligheder som for medlemmer, men kun omfattende de dele, som redaktøren har markeret for offentlig adgang, hvilket pt. er mindre end en tredjedel af det samlede indhold. Kategorierne medlemsinformation, dagsordener og information fra bestyrelsen tilbydes ikke.

I beretningsåret blev hjemmesidens indhold øget ad 34 gange under tilføjelse af 98 sider, hvoraf 29 blev markeret for offentlig adgang. Der er nu 308 sider i alt.