Årsmøder

Årsmødet 2004 afholdtes fredag den 29. og lørdag den 30. oktober 2004 på Hotel Nyborg Strand, Nyborg.

I tilknytning til årsmødet var der torsdag den 28. oktober 2004 møde for byretsdommere. Der var debat om spørgsmål af særlig betydning for byretsdommere, blandt andet domsskrivning efter de nye regler, kvalitetsmåling og strukturreform. Endvidere var der præsentation af kandidater til valget af medlemmer og suppleanter til Domstolsstyrelsens bestyrelse og Dommerudnævnelsesrådet. Til Domstolsstyrelsens bestyrelse blev valgt Niels Waage som medlem og Ingrid Thorsboe som suppleant. Til Dommerudnævnelsesrådet blev valgt Flemming Schønnemann som medlem og Knud Erik Schmidt som suppleant.

Ved generalforsamlingen den 29. oktober 2004 blev Henrik Linde genvalgt som formand.

Poul Holm, Marianne Caft, Svend Aage Feier og Torben Melchior udtrådte af bestyrelsen og i stedet indtrådte Lene Hjerrild, Kirsten Mathiesen, Linda Lauritsen og Lene Pagter Kristensen.

Vibeke Rønne og Jes Schiøler blev genvalgt som revisor og revisorsuppleant.

Hans Ulrik Bruhn aflagde beretning om Den særlige Klagerets virksomhed.

Formanden for Dommerudnævnelsesrådet, Poul Sørensen, berettede efter generalforsamlingen fredag formiddag om rådets virke.

Fredag eftermiddag var der gruppedrøftelser i 3 grupper med følgende emner og oplægsholdere:

Dommernes ansættelsesforhold ved eventuelle strukturændringer
- ved kontorchef Kaj-Henrik Ludolph

Domstolene og familieretssager ­
- ved adjungeret professor, dr. jur. Svend Danielsen

Aktuelle problemstillinger og udviklingen i Kriminalforsorgen
­ ved direktør i Kriminalforsorgen, William Rentzmann

Lørdag formiddag holdt historikeren og forfatteren dr. phil. Bo Lidegaard et foredrag med titlen "Overleveren Henrik Kaufmanns virke i perioden fra 1933 til 1945 i et Danmark mellem samarbejde og modstand".

Årsmøde 2005

Årsmødet afholdes fredag den 4. november og lørdag den 5. november på Hotel Hvide Hus, Aalborg.

Årsmøde 2006

Årsmødet afholdes fredag den 6. oktober og lørdag den 7. oktober på Hotel Nyborg Strand, Nyborg.

Årsmøde 2007

Årsmødet afholdes fredag den 2. november og lørdag den 3. november på Hotel Hvide Hus, Aalborg.

Årsmøde 2008

Årsmødet afholdes fredag den 3. oktober og lørdag den 4. oktober på Hotel Comwell, Kolding.

Årsmøde 2009

Årsmødet afholdes fredag 30. oktober og lørdag den 31. oktober på Hotel Nyborg Strand, Nyborg.

Årsmøde 2010

Årsmødet afholdes fredag den 8. oktober og lørdag den 9. oktober på Hotel Nyborg Strand, Nyborg.